Nej sa stoet.

Aaaaargh, alltså ååh ibland avskyr jag hästar. Främst när dom visar sin hästiga sida, där dom är fjompiga, envisa och tjockskalliga. Då, just dom stunderna, när det är som värst... då vill jag bara skrika på dom att jag tänker göra hamburgare av dom. 
 
Två sånna ridturer har jag haft idag, där hästarna bara inte haft lust. Första var på jobb-Felix som helt enkelt inte ville ut och skritta idag, och andra var på Dansa som bara var allmänt sto-dum-tjurig idag. Det var hennes sätt, eller inget sätt som gällde... vilket iof var hennes sätt. 
 
Det var bara några enkla plankor som vi skulle skritta över, som hon inte behövde göra igår. Gissar att den andra ryttaren inte ville ta den fighten.. vilket gjorde det så mycket svårare (läs: omöjligt) för mig idag. Börjar liksom med att hon börjar backa, vägrar gå framåt och sen fastnar i ett fårstängsel. Panik! Men jag var ändå cool typ, det blir aldrig bättre av att stressa upp sig när något sånt händer. Lugnade ner Dansa, hoppade av och bad Elin hålla henne medans jag släppte loss hennes bakfot. Ingen skada skedd!! 
Efter det så försökte vi ta oss över bron... vilket vi fick ge upp efter 30 min när hon bara var dum och bitterheten själv. Hon gick iaf över från andra hållet, utan problem! Alltså hästa och deras separerade hjärnhalvor?! Ville bara dunka huvudet mot ett träd, ja så kändes det. Det är kul med ston. 
 
Men dagens plus är att jag hittat godis som hon tycker om.. eller rättare sagt ÄLSKADE! Hon glufsade i sig och stoppade sen ner mulen i min ficka. Jaha joho, det finns nog en liten gottegris i den där hästen. Måste kolla upp vad det var för något, hade bara en bit kvar från jobbet. Luktade väldigt naturligt o så, säkert svindyrt. Fint ska det va! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback