Som en klocka

För han var klockren igår, den där Zetra. Shit vilken häst, igår hade jag en sån där wow-feeling över oss som ekipage. Typ så att vi hittat tillbaka till varandra, och att jag inte längre är rädd när jag sitter på honom. Jag har kontroll. 

Vi hoppade bana igår, bara svängar och inga hinder på rad. Det passar oss bra! Han hoppade jättefint igår, även dom gångerna jag inte hade honom tillräckligt framme, då tröck han sig över i slowmotion, utan att slå i. Starkt :)
Det enda jag kan klaga på är att jag inte får honom att hoppa i mitten av hindret, utan han drar alltid till vänster el höger.. vet inte varför han vägrar hoppa i mitten :P även det att han ibland kan byta till vänster galopp över ett hinder man hoppar i höger varv. Tyvärr så filmade inte mamma igår, så kan inte granska vad som blir fel.. Får fortsätta jobba på det!

Men han är så fin nu, min favorit. Mjuk i kroppen och lydig! Han ger mig en ärlig chans där uppe på ryggen nu. Jisses vad jag har saknat den där hästen, så glad att vi hittat tillbaka! 

Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Så härligt med framgång!:D

Svar: Bästa känslan :)
Marie Krüger

2014-09-09 @ 15:04:03
URL: http://jlandgrens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback