Två stoiga ston i en skog

Vi är lite knäppa, jag och Elin. Vi drar ut på upptäcksfärd i okända skogar på tokiga ston. Det var kaos idag! Satja ballar ut lite lätt pga 1) Brunstig 2) Dansa gick bakom henne. Så Satjas lite stress-dampiga humör gjorde så att Dansa blev lite stress-dampig också... och då blev Satja mer stress-dampig... och så fortsatte det. Eller så var det Dansa som började? Äsch, jag vet inte.
 
Dansa körde iaf den där tekniken när man kör huvudet rakt upp och plöjer på, i dom steniga uppförsbackarna.. även en gång ville hon testa på om det var enklare att skjuta sig upp för backen i galopp. En ypperligt värdelös teknik, men nu kan jag iaf säga att jag galopperat med henne ;) vi blundar för att det inte alls var med flit och att båda hästarna vart ännu knäppare efter det. heh.
 
Va tror ni jag och Elin gjorde åt dessa muppiga ston då? Eh jo såklart svor vi högt... skrattade lite... och letade svamp på marken. Fokus tjejer, fokus! 

Men men, jag hoppade av sen efter våran lilla galopp och när Satja försökt ställa sig. Kändes smartast så, för att undvika olycka. Dom coolade faktiskt ner sig lite då, eftersom jag gick före med Dansa bredvid mig.. och sen när vi kom ut till vägen igen var allt frid och fröjd :) Men det var en spännande kort skogspromenad. Väldigt lugnande för ens inre ;)
Dansa var dock väldigt fin lite senare när hon var lugn igen.. måste bara tillägga det. Vill ju inte att det tros att vi bara kaosat runt :P hehe

Kommentarer
Postat av: Elin

En alldeles ypperlig beskrivning av dagens lugna uteritt måste jag säga ;)

Svar: Visst? Jag tyckte det :)
Marie Krüger

2014-09-10 @ 19:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback