Vita sagohästen

Har varit med Elin hela eftermiddagen, hos hennes fina häst. Idag skulle jag rida tant Satja, känna lite hur hon kändes efter allt hon har gått igenom senaste tiden (dom har massa otur dom där två!). Har inte ridit henne sen i höstas någon gång, då var hon under igångsättning efter en skada, lite tung och svårjobbad. Idag var det skillnad! Lite stel och spänd i början, men sen kändes hon riktigt fin. Var kul att sitta på henne och känna att hon var så pass fräsch ändå, och glad till arbeta. Jag red henne inte särskillt länge, men lagom liksom, så hon inte blev trött men ändå hann arbeta ett tag. Bonustimmar i sadeln när "mina" egna hästar vilar är ju också lyx! Tycker mycket om att trimma denna sköna böna dessutom, som kan väldigt mycket när hon väl vill. Idag satte hon tex perfekta ryggningar bara sådär, pang - 10 poäng liksom. Haha. 
 
Haha men det var fett jobbigt, för nästan alla som gick förbi ridbanan mot ridhuset (hölls ridlektioner där tror jag?) stannade upp och kollade. Men jag förstår - en stor vit häst, som ändå ser jäkligt snygg ut när hon vill, på en gård där det annars bara är bruna ridhästar och baskirhästar. Hon sticker ut lite, primadonnan ;) 

Håll tummarna för att Elin lyckas skicka filmerna i bra kvalle, så kanske jag slänger upp någon här! Tillsvidare får ni överleva med pixliga printscreens från en film med kass kvalité :)

Note to self - nästa gång tar vi med systemkameran... och jag ska ha kortare tyglar!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ni är grymt snygga och vad bra hon går med dig! Vi får lösa det med filmerna på ett usb-minne tror jag :)

Svar: :)))
Marie Krüger

2015-04-10 @ 22:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback