Inspiration och motivation

Back to school. Eller ja, för en stund i alla fall! Idag åkte jag och hälsade på min gamla fotolärare Stephan, ibland behöver man bara åka dit och andas in "det är aldrig kört" energin som finns i det där klassrummet. Även titta tillbaka och samla upp den där kreativiteten och inspirationen som fanns där när allt började. När jag började drömma om att jobba som fotograf. 
 
Just nu sitter jag och bokar in fotograferingar, är sjukt taggad på att komma igång påriktigt med fotograferandet. Förnya min portfolio, göra i ordning min hemsida och fylla kalendern. Aah ni fattar, bli seriös med det här! Vill ha portfolioplåtningar och fotojobb inbokade, läsa på lite tips och trix, och fota massor - för att utvecklas ännu mer! 
Hade det inte varit för körkorts-planen hade jag försökt köpa mig ett nytt objektiv också, men ännu får det duga med det tråkiga lilla som jag har. Får make it work liksom!
 
Är helt hyper i huvudet och det kliar i fingrarna!! Nu jävlar. FAAN VA KUL DET ÄR ALLTSÅ!!! 
 
Har lite svårt att fatta att det redan snart är tre år sen jag tog studenten, tiden går för fort alltså. Saknar att vara där, hänga i det där klassrummet varje dag och ta sig ann nya fotouppgifter. Umgås med likasinnade, leka i studion och bo med ansiktet i kameran. Blir alltid lite nervös när jag åker och hälsar på, så mycket känslor och minnen från gymnasietiden. Träffade många olika typer, människor man idag vill spotta i ansiktet och människor man önskar man hållt kontakten bättre med. Lycka och hjärtesorg, det var mycket som hände under gymnasiet. Haha, tänk att få vara så ung och dum igen!
Den här bilden fotade jag någon gång under gymnasietiden. Ååh vad jag saknar att ha tillgång till studio!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback