Tumrullning och spöregn

Äsch vad allt sket sig! Krigade igenom lite regn för att träna mig själv att longera på töm. Exet var snäll och tålmodig, trots att jag var väldigt vilsen där i andra änden! Bästa hästen, vi fick ju faktiskt till det sen, då gick han superfint (in my opinion). Blev lite blöta, men överlevde!
 
När jag sen skulle rida Valle så började det spöregna, eeh inte så najs. Vanligtvis brukar jag försöka tänka "inga dåliga väder, bara dåliga kläder" - men Valle är 25 år. Tyckte inte det kändes schysst att dra ut honom i regnet och riskera att han blev blöt, kall och bitter (diva), så han får vila en dag till. Men han klagar inte, för han fick ju kvällsmat samtidigt som dom andra istället ;) haha
 
Sitter just nu i kyliga sadelkammaren och väntar på att bli upplockad. Har försökt laga mina stövlar (blev dock bara värre.. suck), som gick sönder andra gången jag använde dom. Jag, och saker med dragkedjor, går inte ihop. Nu har jag 3st ridstövlar, och ett par chaps - alla med trasiga dragkedjor. Vad gör jag för fel? Man blir ju less. Bleh, nu vill jag bara hem till värmen, ordentligt omotiverad atm. Sitter här och väntar och har det otroligt tråkigt, finns det något tråkigare än att vänta?
Tur att bästis skötte sig bra idag, så jag har något att vara glad över i bitterhetens stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback