Loppan på dynamit

I ca en månad nu har Loppan hållt sig på marken i galoppen, inte ett enda bocksprång faktiskt. Det har varit skönt, man har kännt sig lite bortskämd som inte behövt vara på sin makt, tror Loppans ägare håller med mig :P Idag så brast det dock, hon bara behövde få ut det, allt hon hållt in den här månaden släppte hon löst i en redig rackabajsare! Haha skithäst!
 
När jag hade skällt på henne lite satte vi iväg i galopp för att få ur all hennes överskottsenergi och samtidigt försöka få någonslags kontakt med henne. Hon var pigg, stark, nervig och helt frånkopplad. Men efter några varv i vad som var en så lugn galopp som möjligt, så lugnade hon sig och började bli fin. Gjorde detta på gärdet, och när jag fick fatt på henne så begav vi oss ut på en grusväg som super underlag på idag. Isen har ju börjat smälta, så den var mjuk istället för stenhård. Bra att jobba det sista på efter lite tungt på gärdet :) 
 
På grusvägen var hon superfin sen, kändes bra och vädligt kul! Tror hon verkligen behövde få den där rackabajsaren ur systemet. Haha, äsch, jag satt ju kvar så det var ju lungt ;) Är väldigt nöjd med Loppan idag, trots att hon dummade sig. Imorgon rider vi ut och jag hoppas på att hitta samma fokus och arbetsvilja då!
 
Fina Loppetopp <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback