En viktig hörna

Det kommer inte bli stort vårat hus, ynka 25kvm kommer vi ha att leva på. Men home is where the heart is och jag tvivlar inte på att vi kommer få det perfekt där! 

Efter att ha gått runt på ikea hela dagen i tisdags känner jag mig mer inspirerad än någonsin, speciellt då vi nästan fullt ut har bestämt soffa, soffbort och en sängstome med bra förvaring under. Jag har en ganska bra bild över vardagsrummet, nog mest taggad på att möblera och inreda där, trots att det är en liten yta.

När man har ca 2x2,5 yta att jobba på så får man tänka efter lite extra noga på placering av möbler och eventuella detaljer och prydnader. Men ont har gott med sig, vårat vardagsrum kommer definitivt bli en riktig myshörna! Hörnan sitter ihop med köksdelen, och halva huset (dvs vardagsrummet och halva köket) har nästan 4m högt i tak. Det kommer bli luftigt, och förhoppningsvist litet men läckert!

Det här vill jag ha mot en ljus vägg, mörkbrunt golv, med grå soffa och vitt soffbord. Eftersom det är litet så vill jag ha det fräscht, hålla det enkelt.. Jag hoppas på att koppardetaljer ska kunna väga upp för att det inte finns plats för någon riktigt färgklick, för samtidigt som man inte vill att det blir för plottrigt, så vill man inte heller att det blir för stelt. Koppar är dessutom förjäkla snyggt, man får dock påminna sig själv att inte överdriva. Mattsvart och lite silver tycker jag funkar bra för att jämna ut det :) 

Jag längtar tills visionen blir verklighet!
Foto: Ljusstake, lyktor, fuskpälspläd - H&M Home / Kuddar - Mio / Fruktskål, klocka - Inn&Finn / lampa - Rum21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback