Lejontämjarens dotter


I skimrande bruddräkt så vit som en snö
står djurtämjarns dotter, en blomstrande mö.
Hon tvingats att giva en främling sin hand.
I morgon går färden till främmande land.

Ren gästerna samlas, men tid är det än
för Selma, att träffa sin trofasta vän.
Och sorgsen hon går till lejonets bur
att taga farväl av sitt älskade djur.

Hon lägger sig ner där hon förr varit van,
och lindar sin arm kring den böljande man.
Och skogarnas konung sin vildhet har glömt,
när Selma hon smeker och viskar så ömt.

"Vi måste nu skiljas, min bruddräkt du ser.
Hav tack, kära vän, nu vi råkas ej mer.
Jag tvingats att giva en främling min hand.
I morgon går färden till främmande land
 
När jag var liten sjöng mamma den här låten för mig, den var självklar när jag skulle namnge bilderna. Jag älskade den här låten, spelade den på morfars piano när jag var här. Lite annorlunda från andra barns vaggvisor kanske, speciellt om man vet slutet på den, men den är fin!
Jag är riktigt nöjd med bilderna, och nöjd med CL som skötte sig super för att vara första gången bakom kameran sådär! Det var kul att fota henne, och extra kul att umgås med någon som säger "jag har saknat dina rapar!" ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle också vilja bli fotad av dig, du är så sjukt duktig på det du gör! :)

Svar: Tack! :D hehe du kan ju boka mig ;) kan ha dig i bakhuvudet om du skulle passa till någon framtida portfolioplåtning :P
Marie Krüger

2015-01-10 @ 23:09:39
Postat av: Nathalie

Btw,det var jag som kommenterade :)

2015-01-10 @ 23:10:41
URL: http://www.nathaliebraberg.blogg.se
Postat av: CL

Alltså wow!! Du är ju bara helt underbart duktig!!! Älskar varenda bild!!! Jag måste bara säga att du har rätt om håret, kanske ska skaffa orange hår ändå haha :D

Svar: Du var också riktigt duktig!! :) jag har alltid rätt! ;)
Marie Krüger

2015-01-10 @ 23:15:56
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Underbara bilder !!

Svar: Tack :D
Marie Krüger

2015-01-10 @ 23:28:20
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Fina bilder!

Svar: Tack!
Marie Krüger

2015-01-13 @ 12:56:42
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Robex Lundgren

snyggt

Svar: Tack!!
Marie Krüger

2015-01-13 @ 13:36:14
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback