Som en blask-tsunami

Jag är jävligt bitter... Bitter och blöt. Jag är bitter på bilförare som är så jävla inne i sig själva, och inte kan sakta ner när det kör förbi fotgängare, dagar som denna. Sånnahär dagar när det snöar, och vägarna blir blaskfyllda. 

Nej man kanske inte kan krypa förbi alla som går bredvid en väg, men man kan sakta ner och hålla ut lite om platsen finns. För vet ni? Vi blir nedstänkta, och det förstör hela ens dag!

Jag har blivit det 3 gånger idag redan, under loppet av 3min. Första var jag inte beredd på, alls. Jag stod vid busshållplatsen som vanligt, när en bil susar förbi och det stänker som in i.... Reflexmässigt backar man bakåt när det händer, tyvärr var det ju ett dike där. 
När nästa bil kom hade jag flyttat mig, stod 3m från vägen, men blev trots det nedstänkt. 
Efter det backade jag ytterligare 2-3m, och bestämde mig för att filma för att lägga upp på insta. Det var en lastbil som kom, och blask-tsunamin stänkte upp till min midja, vilket syns på videon (ligger uppe på instagram @mariekruger), trots avståndet. 

Så jag ber er bara snälla, alltså verkligen SNÄLLA!!! Förstör inte någons dag genom att stänka ner hen med äcklig vägsnö!

 Vi förstår att det inte är med flit, men det är ingen tröst, och det torkar inte våra byxor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback