Välkommen in i soffdjungeln

Sitter och väntar på att mitt PLL-avsnitt ska buffra klart, så tänkte kika in här och beklaga mig lite sålänge...
 
Var ute i kojan idag och kikade, och såg till min glädje att badrummet numera har både golv och väggar, och det ser mycket mycket bättre ut än jag hade vågat hoppas! Vi kunde inte välja lyxen med kakel där inne, utan det blev våtrumsmattor, vilket inte egentligen är sådär superfabulous... Så vi valde helt vita väggar och ett golv som matchade resten av husets golv, så gott som möjligt. Nu i efterhand funderar jag på om det hade varit snyggare med ett ljust golv där inne, men val gjorda på deadline blir som dom blir. Är ändå ganska nöjd.
 
Dock insåg jag att helvete, det är ju snart klart! Paniken över att vi inte har några möbler, förutom en säng, kryper närmare inpå. Speciellt det där med soffa, vad ska vi ha för soffa??? Den djungeln vill man nästan inte ens dyka in i, för det finns tusentals olika soffor... i olika färger... i olika former och storlekar.
 
MEN - det finns fasiken inte många soffor i RÄTT färg, storlek, form och prisklass. Hur kommer det sig? Har roat mig nu i eftermiddag med att ta mig igenom olika möbel-hemsidor med schyssta priser för att hitta några som ändå skulle passa hemma hos oss. Tyvärr har vi ju inte så stor yta för soffa (2,20m brett) så jag är lite begränsad när jag letar. Ramlade tillslut in på Furniturebox.se där jag hittade dessa tre, som ändå är helt ok! Fungerande storlekar, rätt färger och ganska schyssta priser! 

Ska självklart leta vidare... men dom här är nu i semifinal och tävlar om platsen i vårat vardagsrum. Vill ni bidra till tävlingen - lägg er röst nere i kommentarsfältet! ;)
Bildkälla: Furniturebox.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback