Veggieburgare och biomys

Min stackars blivande sambo (ha! läs den meningen igen liksom.. känns ballt typ) har jobbat hela helgen, så tekniskt sett fick han ingen helg. Men vi kompenserade med en mini-date night, med god mat och bio!

Käkade på något bbq-ställe, där jag dock käkade en vegetarisk burgare.. Det är alltid så megamycket kött som serveras på sånna ställen. Liksom, 200g är den minsta köttbiten/hamburgaren man kan få, och jag äter typ... 90g? Ovärt. Tacksam över köttfria alternativ då :)

Filmen vi såg var iaf Taken 3, trots lite dåliga resentioner. Det var ju ändå Taken 2 som vi såg på våran första dejt ;)  kändes alltså obligatoriskt för oss att se den, imo. Tycker väl att filmen var helt ok, men uttjatat att den där snubben ska ha sånt oflyt med sin familj och taskiga typer. Kändes även som att han gjorde en del ologiska val, typ som att fly från polisen när han var oskyldig och hade ett alibi? 
Ska inte spoila filmen något... Men jag tror det är mer värt att se något annat på bio, och vänta tills den här går att kika på hemma i soffan. Min åsikt!

Nu ska det sussas sött och laddas om inför en ny vecka. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sus

Cool bild :)

Svar: :))))
Marie Krüger

2015-01-19 @ 09:46:11
URL: http://www.oslofru.com
Postat av: Sara

Härligt att höra att du gör vegoval!! Att bli vegeterian var ett av mina bästa beslut någonsin! Titta på forks over knifes! Så otroligt bra dokumentär som handlar om att vi inte borde äta så mycket kött. :) lycka till med nya boendet och sambon!

/en sann djurvän

Svar: Ja, ibland känns vegetariska rätter lite fräschare faktiskt :) skulle dock inte vara beredd på att ge upp kött helt, men äter ändå inte så mycket av det.. det är inte alltid så gott!
Tack :)
Marie Krüger

2015-01-19 @ 11:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback