Pyssel i kojan

En måttlig chock när jag kollade på klockan och den sa halv 8... men det är ju fortfarande ljust ute?? Ja jag säger då det, tur att telefonen har koll på sommartiden när man själv inte har det. Här har jag levt ovetandes om att vi går mot mycket ljusare tidare, i hela två dagar. Aj aj.
 
Men hej! En sån där bitter, regning och ändå ganska skön helg, och måndag, senare. Har verkligen varit ute och flängt hela helgen. Fotografering, uteritt med Elin och häng med skönt folk i lördags. Körde både Gocart och blowling, och drack några färgglada drinkar. Igår däremot umgicks jag bara med Felix, och alla andra människor på IKEA. Hyllor och lampor till vardagsrummet fick bland annat följa med hem, och jag är TOKNÖJD med hyllorna, dom vart bara så bra där på väggen! Rummet börjar bli lite mer levande nu. Byta stege till loftet, en matta och gardiner, sen är vardagsrums-delen så gott som klart. Puuh, va skönt det ska bli.
 
Idag när jag kom hem från jobbet kastade jag av dom blöta stallkläderna, drog på mjukisbyxorna och skruvade upp musiken till max. Det är obligatoriskt när jag ska pyssla hemma - mjukisbrallor och hög skön musik. Varför ändra på ett fungerande konsept? Har fått i ordning på en del, innan jag hamnade här framför datorn. 
 
När inlägget är publicerat så blir det att springa in stora huset och tvätta, sen in i duschen och lagom tills Felix kommer hem för att laga mat så tänkte jag börja organisera lite på loftet. Där är det KAOS. Så ja, jag har mycket att stå i ännu, dags att sätta fart alltså! 
 
Tycker mysighetsfaktorn höjdes några grader här nu! Upp med gardiner och lite bilder i ramarna, alltså dåå... då kommer jag nästan vilja sova här ute. Älskar våran koja!

Min Lady Cinnabon får stå där, som provisorisk tavla, just nu. Så tomt annars, men älskar den teckningen. Så hon får stå kvar ett tag.
Och eeeh ja, jag har gelehallon i ett champangeglas där i hyllan. Sådär lagom schysst mot F som deffar ;) mmmh
 
Även ett gäng glasburkar fick följa med hem från IKEA, då vårat skafferi är så pass litet, men har lite yta till övers ovanpå. Tycker det ser fräscht ut, så lite stök som möjligt!... om det inte går att dölja bakom en skåpsdörr dvs ;)


Hur tycker ni det blev?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback