Machar den blå himlen

Är hemkommen nu, och på lite bättre humör! Var hos fina Exet, och bestämde mig för att longera idag, för någon promenad var jag inte alls sugen på. Longera har dock aldrig varit våran grej tidigare, antingen har han spunkat och kastat omkring huvudet i valfri gångart, eller så har jag fått jaga igång honom för att han ens ska trava, vilket inte alltid funkat ;) Men idag var han superduktig, och bara några få ryck, haha!
 
Planen är typ att få igång honom, så snart hovslagaren har varit ute. Sålänge får promenader och longering funka bra, mjukstart liksom :) Känns lovande i alla fall när han var så fin idag och imorgon blir det en promenad! Jag tror inte vi kommer ta oss tillbaka dit vi var för 1,5 år sen, men sen är han ju också äldre nu. Skulle vara kul att bara träna lite tillsammans och ha sådär kul vi brukade ha det, igen :) 
 
Piffade till det lite extra och matchade den fina blå himlen idag. Snyggaste tjockisen i stan!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback