Vila - för mig och de fyrbenta

Idag hade jag lätt kunnat åka ut till hästarna och ridit en sväng, jag har egentligen tiden till det. Blåsten berör mig inte då jag är så pass trygg med Exet, och Valle rider jag just nu bara på banan, tills vi känner varandra... men träningsvärken. Woah den är inte nådig, och jag tror nog Valle kan instämma där i hagen. Att få honom att arbeta lugnt och klokt är ingenting man får gratis, liksom jag försöker berätta för honom att han är 25år gammal, men han vägrar lyssna. Haha. 

Tror den där sadeln han har bidrar till en viss träningsvärk, det krävs MYCKET av mig för att inte hamna framåtlutad, på bankvalvet, men skänklarna för långt bak. Som tur är så ska vi testa med en annan i helgen, så min "lilla" rumpa kan få plats ordentligt ;)

Men jag tar den här vilodagen till att fika med tant Elin och skrutthundarna istället, och eventuellt hittar på ngt spännande ikväll (förutsatt att jag hittar ett borttappat nummer). Sånt där man bara hinner göra när man är hästledig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback