fascinerande

Som fotograf jobbar jag väldigt mycket i photoshop.. och ibland blir det att man sitter och leker, testar nya saker och överdriver retuscheringen. Det är kul! Idag drog jag fram gamla bilder på mig, typ 1.5 år sen dom togs, och retuscherade lite. Bilderna är på mig, men ser ändå inte riktigt ut som mig. Lite glorifierade, putsade kan man säga.. För min hy är inte sådär perfekt, mina axlar så smala eller ansikte helt proportioneligt. Men sen finns det saker som fortfarande är mina! Knölarna på axlarna, potatisnäsar och gropen under underläppen. Man kan se att det fortfarande är jag.. även om det samtidigt inte är jag. Fattar ni?

Det är guld att kunna sånt här, och hjälper även en att se lite mer skeptiskt på dom perfekta modellerna i tidningarna, med slät blank hy, ofelaktiga ben och perfekt runda rumpor. Allt går att fixa till, och alla har sina brister, modell eller inte. Tragiskt men föralltid sant - ingen är perfekt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback