Markarbete på bästa Z

Helt sjukt vad jag längtat efter att sitta på Zetras rygg igen, verkligen saknat. Galoppen, aaah, han är härlig! Och det gick verkligen bra idag, kanske för att jag inte hade så höga krav, var bara gladgladglad.
Mycket travbommar, och även en galoppbom på volt, även snett igenom. Är nöjd med alla "övningar", han är väldigt bom-klok! Samtidigt som har är klantskalle som kan gå omkull på travbommar (ja, vi har gjort det!) haha lite skev den där hästen :P Allt bara kändes väldigt bra idag, måste ju bara älska sånna pass!
 
Något jag måste jobba mer på är att vara mjukare i handen. Skillnaden är stor sen förut, mycket mycket bättre, men det sitter ju kvar i bakhuvudet! Tex ställen där jag efter två år VET att han är stark och svår.. där tar jag i extra. Bara det att det inte just nu behövs, och blir alltså för mycket. Det är ju inte så bra.. men ska jobbas bort, kommer på mig själv ändå att göra så :) 
 
Ååh, idag är en BRA dag på hästfronten! Och fick även träffa bestie Fell idag, länge sen! Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback