Ridit ponny och longerat Tatz

Jobbade över i stallet idag, för att skritta ponnyn lite. Måste säga att det känns otroligt knasigt att sitta på b-ponny, tänkte lite att det nog är jämförbart med dom stora karlarna som rider islänningar.. ser nog lika tokigt ut! Iof så tror jag det skulle se vettigare ut ifall ponnyn hade en riktig sadel, och inte en ponnyputa ;) som jag förövrigt faktiskt får plats i (!!) mot alla förväntningar.

Ponnyn skötte sig iaf riktigt bra, han har ju bara blivit körd tidigare, men nu ska han ridas in så att chefens döttrar kan rida honom (tror jag?).. Anyways, han stod stilla när jag satt upp och lyssnade på mig när vi skrittade runt! Även om det vid stunder var lite motvilligt, han ville gå dit han ville gå ibland :P

Tatzy longerade jag sen efter jobbet, skrittade henne för hand rätt länge innan.. Frågar inte ens om jag får longera om det är fler än 2 som rider. Det är stort ridhus, visst, men det kan så lätt bli kaos! Speciellt då Tatz är lite brunstig och lätt blir irriterad. 

Förstod att det var så när skulle borsta svansen idag, USCH säger jag bara, haha! Jag är inte van med ston!!! x( Meeen det förklarar varför hon varit extra dum med bakbenen senaste dagarna. Hon har ju blivit så mkt bättre och så bara poff började hon kicka igen.. Var så orolig att jag fuckat upp och förvärrad ist för att börjat få bort problemet med bakbenen :P

Men ja, longeringen gick bra ändå, hon var lite trög och trött.. Men skötte sig.. Tills hon helt plötsligt vände sig om och bytte varv, o därmed nästan snurrade in sig i linan. Om jag fick kort panik? Naah, är stencool ;) eller inte riktigt helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback