Min duktiga bebba

Just nu promeneras Tatz bara, ska börjas longeras snart. Det är tråkigt, går inte att förneka, men nyttigt som fan! Vi har under den här veckan bara byggt upp något starkare. Hon stannar när jag gör, ökar takten och saktar ner samtidigt som jag. Håller knappt i med handen närmst huvudet, den bara "håller" i grimskaftet ifall att hon skulle bli rädd, så jag snabbt kan hålla tillbaka henne. Det är ball känsla, att känna sig trygg med hästen, och att hästen är trygg med mig som ledare!!

Idag var lite speciellt, travade med henne för första ggn sen vilan startade. Eller sprang med henne, och visst, kändes att hon var pigg.. men samtidigt så stabil och lugn i sig själv! Känns bra inför första ggn jag ska rida, om ca 2 veckor :)

Jag tror vi börjar hitta varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback