Inte alls som jag ville

Dagens dressyrpass.. kan man få stryka över och glömma det? Lite bara..? För det gick åt helvete, det kändes åt helvete och jag red åt helvete dåligt. Min kropp ville inte som jag, min höft var stel vilket medförde i spända ben, spänd sits och kraftlösa skänklar.
Makur slog mot skänkeln mest, var inte alls med i leken, stel också. Gick inte flytta ut rumpan i vänstervarvet på en volt, och galoppen saktade han av jämt, hur jag än försökte hålla kvar den när jag samlade. Fan, var inte kul. Slutade ens försöka en gång och var seriöst nära på att börja gråta.
 
Förrförra veckan fick vi en sån kännsla, en grym kännsla.. sen så var det hopptävling, efter det ingen hoppträning och det var röd dag på min dressyr-torsdag, så ingen ridning då. Red inte honom i måndags heller osv.. MEN ville så gärna hitta den där kännslan från 2veckor tillbaka, fortsätta på den och tillsätta lite extra krydd. Sen gick det ju bara käpprätt åt helvete.
 
En stund var bra, sista galoppvolten, innan vi skulle börja trava av och avsluta. Hur värt? En volt, typ 3sek av 55min, som var bra. Fy. Sen att jag är överkänslig och ja, grinpelle. Nästan!
 
USCH!!!!! Fuck that typ.. går och lagar PhadThai med min finFelix, myser ner och är glad istället. Det där dressyrpasset släpper jag och glömmer! Tur att Makur är söt iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback