April april...

Första dagen denna månad, och vi bjuds på sol. Hur härligt? Utöver så är denna dagen inte så härligt, dagen då vi med trust-issues bara vill gömma oss under täcket, tills imorgon. Slippa bli lurade, slippa vara misstänksamma mot allt. Liksom hoppa över det och istället läsa alla "...jag kan lura dig vart jag vill"-skämt efteråt, när dom redan är avslöjade. DÅ skulle jag vara nöjd, om det gick att göra så.... men icke. 

Jag drar inga aprilskämt, man har ju fått höra historien om pojken som ropade varg liksom.  Idag ropar alla varg, och sen när dom påriktigt kapar håret, blir gravida, förlovar sig, ska flytta utomlands, skadar sig - eller vad man nu skojar om - så kommer man ba... eeeeh eller hur? Nä. 

Skämt som är så uppenbara att dom är just skämt - dom är ok! Om man inte korkad eller extremt lättlurad dvs. 

Men nu om något annat! Idag är det exakt ett år sedan jag sa upp kontraktet på Tatzy. Fattar ni hur panikartat det kändes att göra det första april, tänkte bara hur dom skulle tro att jag drev. Hela grejen var jobbigt, för jag gillade verkligen den där hästen, men just då var det rätt beslut. Undrar såklart idag hur allt hade blivit om jag hade vågat släppa in henne påriktigt, och kunnat satsa på oss! Hon är ju en fantastisk liten häst faktiskt. Lilla Bebban ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback