En studsande Loppa

Idag har jag ridit lilla Loppan idag, som var superfin, och superdum! Haha det är inte många hästar som lyckas med det, men att galoppera ordentligt är jobbigt, och loppan är en lat jävel med en djävul bakom örat :D

Malin (min barndomsvän & Loppans lillmatte) var hemma idag, och hängde med ner till gärdet för att fota. Det blir så mycket roligare att rida med sällskap, även om sällskapet står på marken. Känns skönt att veta att ha ägarna med sig, istället för mot sig, som jag tyvärr har erfarenhet av..Detta speciellt med tanke på Loppans dumheter hon får för sig, man kan inte dalta med sånt beteende. Det är inte ok att försöka (och ibland lyckas) få av sin ryttare för att det är jobbigt att arbeta i galoppen
Idag blev min andra flygtur på henne, lilla skithäst! Hon sköt mig ur sadeln, jag typ hoppade åt sidan och landade på fötter. Är glad för det, kunde snabbt skrika på henne lite och sen hoppa upp och köra på igen. Hon är inte smart hon, dummar hon sig så måste hon ju göra mer utav det jobbiga, men sköter hon sig så belönas hon. Hoppas hon kopplar det snart! 

Men utöver gänget bocksprång så var hon faktiskt jättefin idag :) Trampar på lite extra när det är snö och går i ganska trevlig stadig form till och från. Det är dom där stunderna när hon tappar fokusen bara och springer med nosen i vädret bara, men jag tycker att dom är färre nuförtiden faktiskt, speciellt sen hon fick nytt bett. Att så lite kan göra så mycket!

Imorgon ska jag rida också, tror det blir lite joggning då :)
 
Det kan se mindre fint ut också ;)

Kommentarer
Postat av: Divorce your horse

Vilken tur att du inte gjorde dig illa :)

Svar: Hehe ja :P
Marie Krüger

2015-01-13 @ 19:46:16
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback