Fröken Loppetopp

Wow, idag vart det klappar på halsen och morötter till lilla fröken Loppan! Någonting hände, jag hittade något i galoppen... ett läge där både hon och jag var nöjda. Vilken kännsla! 
 
Jag har ju skrivit tidigare att Loppan ibland bockar i galoppen, det blir jobbigt och hon tröttnar liksom, därav tvärnit och bock. MEN, idag hittade vi ett läge där hon rullade på i en bra galopp, utan bock :D Det är stort, och jag hoppas verkligen inte det var en engångsgrej... försökt tänka lite på vad jag gjorde, men det är svårt, haha. Höjde händerna lite, så hon inte kunde dra ner huvudet, och försökte vara stadigare på yttertygeln. Var även mer aktiv med skänklarna, anpassat efter vad som behövdes, men jag kan inte riktigt förklara i text vad jag gjorde :P 
 
Resten av passet kanske inte gick sådär superbra, men det faktum att hon inte bockade i galoppen vägde upp allt! Det känns stort faktiskt, och ett steg i rätt riktning. Jättekul :D
Imorgon ska vi jogga lite tillsammans, testa galoppen om vi kan få till det imorgon igen. Ett kort och enkelt pass! 

Just nu sitter Felix och petar på mig.. dags att laga mat tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Jätte fina bilder och vad himla roligt att du hittade ett läge där båda var nöjda! :D

Svar: Tack :) jaa, det är sällsynt när man sitter på ett sto ;)
Marie Krüger

2015-01-20 @ 21:48:46
URL: http://jlandgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback