Uteritter i snön

Jag känner en sån hatkärlek till den här snön! Det är ju så förjädra vacker just nu, och sålänge det inte snöar o blåser, eller blir slask så uppskattar jag snön för det mesta!

... Ja, alltså om snön kan låta bli att ramla av alla träd när jag är under, och förvandla mig till en snögubbe. 

Idag har jag ridit två hästar, en på jobbet och efter det - lilla Loppan. Första ridturen vart dock inte så lyckad, eftersom vi egentligen skulle rida igenom en skog men inte ens kom in 5m utan att vara snötäckta. Alla grenar och småträd låg tvärs över stigen pga den tunga snön, så ja, vi fick rida runt i området. Jättekul. 

Loppan o jag hade däremot lite mer tur och slapp se ut som levande snögubbar, vi hittade även en plogad grusväg som inte var snorhalt. Tyvärr så tyckte Lopp att världen var lite otäck idag (älgar och vildsvin har hängt vid stallet) så hon hade knappt varken framåtbjudning eller fokus :( men hon drog åtminstone inte av några rackabajsare i galoppen!

Åh hörni, det är ju faktiskt fredag, så jag är inte bitter :D

Kommentarer
Postat av: Sanni

gud vad härligt det ser ut!

Svar: Supermysigt :)
Marie Krüger

2015-01-23 @ 16:59:26
URL: http://toivios.blogg.se
Postat av: Emmie

Så härliga bilder!

Svar: Synd att mobilbilder inte gör det rättvist bara ^^
Marie Krüger

2015-01-23 @ 17:31:29
URL: http://emmiesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback