Prima ballerina-lördag

Det här skulle ha publicerats igår, men jag fick så sjukt ont i magen plötsligt och somnade bra rakt av när det börjar släppa.

"Visserligen fick jag gå upp 7 imorse för att rasta hundarna, men det gjorde ingenting för jag kunde somna om sen. Lagade sen pannkakor till frukost, innan Felix åkte iväg till gymmet och jag till stallet för att longera Exet, och rida en ny pålle. En fullblodsarab vid namn Valle, 25 år gammal och svincool! 

Det är Exets hagkompis, som jag eventuellt ska börja rida lite vid sidan av Exet. Han må vara gammal, men det märks inte av i varken huvud eller kropp. I yngre dar tävlade han hög dressyr, så han kan mycket, men har inte blivit riden på ca 4år då hans ägare råkade ut för en olycka. Så idag var han taggad, och lite förvirrad över vad som pågick, men riktigt ball att rida :) dock är han inte igång, som sagt, så jag red bara en kortis för att känna om vi skulle passa ihop. Han verkade tycka det var kul, och jag tror att det skulle vara bra träning för mig, att sitta på något nytt. 

Nu ikväll har jag varit ensam, fixat portfoliobilder, lagat sjukt god köttfärssås (jag kan också!) och kollat på TVD. Ganska soft lördagskväll!"

Aah sen vart det mindre soft när det kändes som att alla mina inre orkan vreds ihop.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback