cyberbu//y

Sitter just nu hemma och ritar, eller skissar snarare, medans jag väntar på tvättmaskinen. Försöker tömma tvättkorgen, vilket faktiskt är lättare sagt än gjort. Haha det är sjukt hur mycket tvätt man hinner samla på sig när man tvättar allt för sällan, så nu är det en maskin om dagen som gäller! Lite städa hemma på det, så kan jag gå och lägga mig med gott samvete ikväll :)
 
Har som vanligt på någon serie eller film på i bakgrunden när jag tecknar. Idag blev det filmen cyberbully, som handlar om... ja, mobbning på nätet, och hur fel det kan gå. Tycker många borde se den, för det ser faktiskt ut sådär för många unga, dom får ta emot så jäkla mycket skit från internet. Det är inte ens så längre att alla gör det anonymt, folk använder sina bloggar, instagram, twitter och whatever för att trycka ner folk. För att kasta skit, höja sig själv och sänka andra. Det är fel. Unga tar påriktigt sina liv pga ord som skrivs av en tragiskt människa bakom en skärm. 
 
Som dom säger i filmen "when you're doing it online, you don't even realise you're doing it. You can't see the other people, and you can do or say anything. It doesn't seem to matter. It doesn't feel real. But it's real when you're the one getting bullied." Så så så jäkla viktigt att tänka ett steg längre innan man publicerar en nedtryckande kommentar på nätet, eller säger något irl ens för den delen. Fan, bara behandla andra som ni själva vill bli behandlade, för ingen vill ha skit i ansiktet va?
 
 
BTW, något kul - jag fick mailet idag! Är så jäkla happy :D Ett litet steg på vägen för en grym höst, fortstätter hålla tummarna ändå! :)

Kommentarer
Postat av: Dubbelmoral

Typ som att skriva att man vill spotta folk från ens gamla klass i ansiktet?

Svar: Om du syftar på inlägget jag skrev för ngr månader sen?.. Börja gärna citera vart jag skrev att det var folk från klassen?
Sen om någon tog illa vid av metaforen jag använde för att skriva att jag träffade fula fiskar och fina fanskap under min gymnasietid, vad har då denna gjort för att anta att det handlar om hen?

Sen får du gärna citera vart jag skrivit att JAG är perfekt och aldrig tar snedsteg, skriver eller säger fel saker på fel ställen, och bara älskar hela världen!

Kalla mig dubbelmoral om du vill, åtminstone finns det ett namn bakom vad jag skriver, och det är öppet att ifrågasätta mig om någon tagit illa vid, eller missuppfattat. Men vem är du liksom?
Marie Krüger

2015-06-04 @ 11:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback