Kärlek under körsbärsblommen

Nikon D700, Nikkor 50mm 1:1,4
 
En fotografering från sena april, när kungsträdgården var vackert rosa och alla samlades för att njuta av det underbara vårtecknet. Där stod jag i folkmängden och jobbade, lite stelt kanske, men magiska bilder går ändå att fånga ska ni veta! Min vän Sanna och hennes pojkvän Oskar är det på bilderna. Är inte så van med just parfotograferingar, och det är väl alltid lite pinsamt i början, men när alla parter börjar slappna av så kommer dom där äkta, fina små ögonblicken. Då gäller det att vara snabb i fingret, för varje ögonblick är unikt och det är mitt jobb att föreviga dom. Nästa år skulle jag vilja åka ut dit tidig, tidig morgon för en fotografering - utan alla människor. Tänk vilka bilder man skulle kunna fånga då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback