Rastlös kreativitet

Snark. Att gå upp vardags-tid (eller tidigare) på en söndag känns bara så otroligt segt. Dubbelsnark. MEN jag ska ju iväg och kolla på när fina Sofie ska tävla med sin stora pålle på Solvalla, så det är lite värt det ändå :) Dessutom bjuds vi på en solig höstdag också!

Igår somnade jag alldeles för sent (igen), för att jag satt med ritblocket framme och rastade kreativiteten. Har börjat med en ny version av en gammal teckning som aldrig blev klar, men är inte riktigt nöjd med skissen än, så håller på den ett tag. Har bara A4 papper hemma och skulle egentligen vilja ha större för att kunna göra mer detaljer.. Men har man inga pengar får man nöja sig med det man har!

Visste ni förresten att jag har en väldigt lättuttråkad kreativitet? Alltså, jag har byter väldigt ofta vad jag lägger mig kreativitet på. Tex - förra sommaren satt jag BARA och ritade av massa porträtt, för att sen gå över att rita djur med en streck-teknik, sen började jag göra rosor av lönnlöv för att efter det fortsätta rita mina ladys. I våras ville jag börja måla, vilket jag sen gjorde, men sen satt jag bara och gjorde massa fineline-teckningar. Nu är jag tillbaka till mina ladys igen, försöker få fram ett eget uttryck som jag gillar.

Men vem vet, om en vecka eller två kanske jag är tillbaka till att måla, eller något heeeelt annat. Någon som känner igen sig i att ha en sån rastlös kreativitet? Man tycker ju att man skulle kunna göra allt samtidigt, men så funkar inte jag tydligen.. haha. 

Någon som har en personlig favorit av dom här kreativa grejerna jag sysselsatt mig med? :)

Här är min senaste lady. Älskar det lite groggy "bitch, please." uttrycket jag börjar få till x)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej kan du inte göra ett inlägg om din kamerautrustning? Det vore kul att läsa om! :D

Svar: Haha oj, det skulle bli ett kort inlägg xP men absolut! :)
Marie Krüger

2015-09-23 @ 13:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback