Kuellas Sathya

Det här är en riktig fin dam! Ger jag felaktiktig information nu så ber jag om ursäkt (elin!?) blup.se är bra grejer.. Kuellas Sathya, eller Satja som hon kallas, är ett sto på 19 år e. Helwan ue. Herkules, som har placeringar upp till msv-hoppning och i lätt klass-dressyr. 
Dom står i samma stall som mig och Tatz, flyttade faktiskt in en vecka efter oss och även i boxen bredvis. Satja har dessutom utsett sig själv som extramamma till Tatzy, så jädra söt och verkligen tycker om min lilltjeja. Och Tatzy tycker om henne såklart :) 
 
Satja har ni faktiskt sett en gång förut här på bloggen, red ett litet trim-pass på henne för över en månad sen. Det ridpasset gick inte så jättebra, även om jag tyckte det var sjukt kul! Det var stelt och lite motvilligt, men idag var känslan helt annorlunda. Det känns på hela hästen att Elin har tränat dressyr (för bästa Eckers dessutom) och Satja var många gånger mjukare i kroppen och mer villig. Hon släppte till ;) 

Vi hoppade lite, Satja och jag idag. Hur det blev så vet jag faktiskt knappt själv nu i efterhand... jag skulle hjälpa Elin när hon skulle hoppa idag efter att hon flög av i torsdags o gjorde illa sig. Ah slutade iaf med att jag hoppade Satja och sen tog Elin ett språng i slutet (som tydligen gjorde sjukt ont..? inte utlimat att hoppa med trasig fot kanske :P) MEN ALLTSÅ DET VAR SÅ KUL!!! Så kul att hoppa en häst som KAN, 90cm kändes som en peace of cake, även om det är dom höjderna jag börjar tveka! En stor skillnad från hästarna jag brukar hoppa/rida :P
 
Skulle kunna skriva i evigheter om hur kul det var (och hur bra det kändes som att det gick) men jag bjuder på lite bilder ist.. kanske inte dom graciösaste hehe.. men äsch! På tisdag ska jag hoppa lektion på damen ist för Elin också. Det längtar jag efter!
Varför anstänga sig på den här fishöjden undrade Satja...!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback