Tips: Perfekta svärmors-presenten

Det är nog fler än jag som stått där på sin mammas/svärmors födelsedag utan present, pga dålig planering. Lite panikartad åker man till affären utan minsta aning om vad man ska köpa. Desperat googlar man på "present svärmor" och får som svar att bra presenter är saker som tex filtar, tofflor, morgonrock och cd-skiva. Uäkk, kan det bli tråkigare? 
 
Men jag har tipset, för er som är kreativare än att slå in en fluffig filt i sista minuten!
Igår gick jag in i min favoritaffär In&Finn 3h innan vi skulle fira min svärmor. Gick ett varv där inne för att få lite inspiration, och sen såg jag till att hitta den finaste skålen jag kunde. Det var steg 1. Steg två - fyll skålen!
 
Ett tips är att komma på ett tema. Jag gick runt i affären för att hitta allt som luktade gott, som var tillräckligt litet för att få plats i skålen. 
Men det finns mängder av teman att komma på, tex: färg, personens hobby, hudvård, godis, matlagning osv. Och ju större skål, desto större/fler saker kan man ha i! Men tänk på att man vill att det ska se lite snyggt ut också, när man ska ge presenten sen.. gör så att det ser genomtänkt ut :)
Och det behöver inte bli dyrt heller! Perfekt för den som inte har så mycket pengar. Perfekt present till svärmor, eller vemsomhelts för den delen.. för det går att göra på så många sätt! Och det finns ingen risk att man råkar ge samma present som någon annan ;)
 
Det här fick Anneli utav oss igår, plus en fin krukblomma. Allt det gick på 200kr, lagom för min tomma plånbok!
Allt det här kan man hitta på In&Finn. Man behöver inte göra det jobbigt och springa mellan flertals affärer :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback