Ough the pain

Det är en fin kombo, lårkaka, träningsvärk och låst höft. Man går som en pingvin, som skitit i brallan!

Igår flög jag av Looisa, första gången på 2,5 år som jag hamnar på backen. Loppan har försökt oändligt många gånger, riktigt ordentliga försök också, men jag anar att dom försöken bara var för att testa lite tills hon skulle dra på den stora smällen. Jäkla skithäst! Ja för nog kände hon att jag inte var riktigt aktiv i min ridning där när jag styrde mot en galopp-snett igenom, och PANG så kände jag helt plötsligt en smäll mot höften. Jag låg på backen.

Vanligtvis brukar jag hinna tänka "fan heller, jag tänker inte åka av!" men den här gången var det annorlunda... Jag kände smällen mot höften innan en enda tanke passerade. Helt sjukt va snabb hon är den där grishästen!

Så klantigt av mig egentligen, jag vet ju hur hon gärna drar till med ett hejdundrandes galoppombyte på snett igenom, men det glömde jag bort just då! Och ja, hon var mycket nöjd över sin insats, äntligen fick hon av mig... Samtidigt visste hon att hon gjort fel för hon backade en bra bit när jag gick emot henne. Aah ston alltså.

Men ja, ont som in i .... har jag idag iaf, skönt att knappt komma upp ur sängen, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback