Hon är bra knäpp alltså!

Idag fick vi ta oss en ordentlig situation redan vid uppsittningen, jag och Tatzy. Stilla? Nej det ville hon inte alls stå, varför liksom?! Men men många grymtningar från min sida och min jädra envishet så stod hon ändå där tillslut.. stilla. Perfekt, då var det dags att hoppa upp, trodde jag ja. Nej men med en fot i stigbygeln och den andra påväg över, ja då tycker Tatzy att jag fått min tid till att ta mig upp, och vandrar iväg. RAKT ÖVER pallen. Alltså suck och stön, där hänger jag på ena sidan sadeln medans hon lugnt travar iväg, i sin egna lilla värld.
 
TACK för balansen jag har, den uppskattar man extra vissa dagar! Jag hann alltså slänga över benet och få stopp på henne, innan fler dumheter flög in i huvdet på henne..
 
Övriga delar av ridpasset hade både ris och ros. För att dra det kort:
Ris - Halterna, hon ville inte stå stilla alls.
Ros - Min envishet vann och efter några gånger stod hon still tills jag sa till.
Ris - Hon bockade i galoppen.
Ros - Hon fattade ändå galopp rätt bra idag, jag börjar få fnurr på det!
Ris - Komma fram i trav när jag bad henne var ingenting hon hade lust med. Punkt.
Ros - När hon väl gav sig var traven sjuuuuukt trevlig!!!
 
Och typ så var passet. Faktiskt så var hon riktigt fin i traven i slutet, längde tillomed halsen lite, hon får ju annars väldigt kort och hög. Haha kan man inte bara få smaka på hennes härliga stunder ett pass någon gång snart? Skulle uppskattas xP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback