Mycket över förväntan!!

Som man kanske förstod i föregående inlägg så trodde jag inte så mycket på det här ridpasset, trodde jag skulle åka hem lite bitter och besviken, missnöjd med den timmen markarbete.. men oj vilken smäll på näsan jag fick! Jag är så nöjd med lektionen idag, 100 gånger över förväntan gick det, och Makur var så duktig!!
 
Känner hur nyttigt det här var för mig, och för mitt självförtroende. Kände mig mycket modigare på Makur, för jag kunde reglera honom och jag hade en ärlig chans när han blev pigg och brallade på lite. Det var så otroligt skööönt för mig, och lille älgen verkade också riktigt glad över att få skutta över bommar! 
Han har kanske inte koll för 5 öre, men han har en helt sjukt bra inställning mot "hindrena" (typ 20cm.. markarbete som sagt) och han lyssnar o litar på sin pilot. Det känns!
 
Även när jag trimmade mellan övningarna kändes det ganska bra faktiskt, han är ju lång och vinglig, men det finns där, och att känna det är alltid kul! Får se ifall jag får rida honom nästa vecka då det är hoppning, skulle nog vara kul att testa + att det vore jädrigt nyttigt för mig. Mitt självförtroende och min ridning. Zetra må vara världens bästa, men han förstör för mig lite, speciellt i mitt huvud.. tyvärr. Älskar honom ändå såklart, pucko eller inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback