Overnight oatmeal

Success! Gjorde ett nytt försök till att göra overnight oatmel, den här gången gick det bättre, bra förutsättningar är ju att använda rätt mängd ingridienser ;) hehe..
 
Det är faktiskt väldigt enkelt: 1dl havregryn, 1dl mjölk & 1krm vaniljpulver, det är grunden. Sen kan man ha annat i, tex hallon eller kanske solrosfrön? Man får experimentera lite :) Jag hade russin och torkade tranbär. Yummie!! (Vissa har tydligen 2tsk chaifrön i grunden.. Jag vet dock inte vad det är. Heh) sen bara in i kylen över natten (ca 7-8h) och klart på morgonen när du kommer där och vill ha frukost! Perfekt!
Ett tips är att införskaffa bra burkar, dom här fina rosa köpte vi på in&finn, tre storlekar, för typ 25kr (?).. Perfekt om man vill ha med sig frukosten on the go!
Är man extra söt så kan man sätta en fin lapp till sin älskling som går upp senare. Hur bra morgon blir inte det? Frukost klar OCH söt lapp? ^^

Hade jag haft banan hemma hade min frukost varit perfektion (!), men solrosfrön fick funka lagom idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback