Jag gillar älgen

Åh dressyrlektionen idag, den var rolig! Red härliga Makur och jag har nog fallit lite för honom, han må vara småtjurig ibland, vinglig och en jättebäbis.. men ibland inbjuder han till en sån härlig känsla och jag känner mig riktigt duktig vid tillfällen. Haha sånt håller jag hårt om, händer inte ofta då jag själv kallar mig själv duktig. Heh. 
 
Men det har varit en jobbig dag, tur för det där dressyrpasset. Jobbade först 7,5 timme, spenderade 3h på kliniken med ena jobbhästen, men framsteg med han tror jag?! Det är skönt iaf.. Tycker inte alls om att vara där, man står bara upp låååånga stunder i sträck, eventuellt tom står och håller upp ett tugnt huvud på en väldigt trött storhäst. Aj min rygg säger jag! I alla fall, jobbade sen direkt på ridskolan och dirr sen ridlektion. 
Kom nyss hem från Tatzy, blev ett sent pass hos henne eftersom jag varit iväg hela dagen. TUR att hon bara promenerades idag!
 
Men ridlektionen... det gick braaa, är riktigt nöjd :) Vi jobbade mycket böjda spår och sånt, fick verkligen till det på honom ibland, och ibland lät jag honom att rinna iväg lite för mycket. Jag blir för bekväm för att det är trevligt att rida honom, då pinnar han på lite och blir lång. Men Eckers påminner mig och jag tar tillbaka honom och sen är det lugnt. Han svänger ju lite framotillbaka med sina kroppsdelar ibland, men kan parera det iaf.. nästa grej är väl att hinna känna innan han svänger ut rumpan tex, och stoppa det innan det sker. Ah, om jag får rida honom mer dvs :P Hoppa honom ska jag nog, dressyren får vi se.. men som sagt, gillar honom och hoppas jag får rida honom mer :)
Han är ju söt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback