Alla frågar, vad händer sen?

Som jag nämt tidigare är foderavtalet uppsagt och Tatzy lämnar mig den 1 juni. Jättejobbigt verkligen, då jag tycker om henne. Samtidigt väldigt skönt, då hela grejen har känts meningslöst för min del så länge, trots våran utveckling. Vad vinner jag på att utbilda den här hästen utöver erfarenhet? Ingenting. När jag lämnar tillbaka henne har jag lagt ner minst 30tusen på henne... minst. Under loppet av ett halvår. Sjukt!

Men frågan jag ständigt får nu är inte varför jag lämnar tillbaka henne... utan; vad ska jag göra sen?

Såhär är det... jag har ingen jädra aning! Kortsiktigt så kan jag väl säga att nej, jag kommer inte köpa egen häst nu, eller ta en ny på foder. Jag är klar med att ta hand om andras hästar, lägga ner tid och själ på deras, när det enda jag får är en snustorr plånbok. Nej tack, på den punkten är jag klar! Utan tanken nu blir nog att blinka med mina långa ögonfransar och hoppas mina snälla hästvänner kanske vill låna ut en pålle då och då till mig. Så att inte hästabstinensen äter upp mig!

Långsiktigt? Ja, då hoppas jag att jag sen står där med ett jobb, ett bra fast jobb, som ger mig chansen att en solig framtidsdag köpa mig min allra första egna häst. (En egen häst.. hur fint låter inte det?) Vad det blir, ett till projekt eller en bästa vän för livet, det tror jag framtiden får avgöra! 

Tills dess... Är det någon som ska utomlands, är lite stalltrött ibland, hopprädd eller uttråkad på dressyr...? SÄG TILL. Jag sätter mig på vadsom! ;)

Jag kommer dock, med all säkerhet, sakna henne något brutalt. Hon må vara speciell, men hon är ändå lilla skruttan <3

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag förstår inte varför du låter så bitter på att vara fodervärd? Det är jag också och självklart kostar ju hästen pengar under tiden - så är det väl alltid? Man kan ju inte ha en häst på heltid utan att den kostar pengar - det gör ju en egen också. Men jag antar att det ligger annat bakom som gör att du är missnöjd med situationen. Hur som helst så hoppas jag att du på sikt hittar en bra lösning som passar dig.

Svar: Det handlar mer om att jag lagt ner så mycket (inte bara pengar utan även riskerat min psykiska hälsa) på att i slutändan bara blivit ouppskattad och tagen för givet..

Men till dom som inte bara råkar ut för rötägg så är ju fodervärd en bra grej!
Marie Krüger

2014-05-06 @ 09:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback