Dressyrlektion på bittra älgen

Makur blev det idag, hade önskat Zetra.. men det blev inte så av en anledning jag fick förklarat men glömt bort. Hehe :) 
 
Var så jävla missnöjd efter första dressyrpasset, andra var inte mycket bättre. Förväntingarna idag var allt förutom höga, men det gick nog ändå bättre än förväntat. Det som stör mig så hårt är hans utbrott han får, där han tjurar ihop totalt, eller när han vissa stunder inte låtsas om att min vänsterskänkel existerar ens. Jag trodde att det var sporrarna han tjurade över, red därför utan idag. Rider med runda ponnysporrar vanligtvis, så dom är ju milda ändå... men han fick sina små utbrott ändå. Hoppas det släpper allt eftersom! 
 
Det finns två saker som Eckers tjatar på mig om just nu: kortare tyglar, att inte låta mig luras av att han har så lång hals liksom... och skänklarna. Tårna sticker ut, och när jag rider utan läder så liksom hänger tårna neråt. Idag la jag stor fokus på korrekta, snygga skänklar. Det gjorde lite ont, när jag verkligen ansträngde mig, för att jag inte är van. Fick iaf beröm för att det såg bra ut, men tror inte Eckers förstod hur mycket fokus det låg på bara mina små fötter xP 
 
Nu ska jag verkligen jobba på att få en bättre sits, tex tänka på det när jag skrittar på jobbhästarna, och varje gång jag rider. Börjar med korrekta skänklar, och sen får jag nog jobba mig uppåt :) Eller finns det någon som har bättre tips? 
Hoppas vi kan hitta tillbaka till känslan vi hade i våras. Vill ju ha någon att kämpa på dressyrbanorna med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback