Med hovarna på jorden

Blööh är så trött nu, dagen har varit sjukt seg. Lite skön-seg, men ändå seg.. om ni fattar? I alla fall, har jobbat och ridit två hästar (+ 1 på jobbet) så nu är jag bra slut. 

Exet skrittades ut idag, så vi hade det chill. Valle reds på ridbanan med fokus på att vara cool, som vanligt. Går bättre och bättre, får snabbare ner honom på jorden nu än tidigare, så han inte hinner hetsa upp sig en massa. Det märks tydligt att det går bättre då han inte längre är dyngsur efter ett enkelt ridpass. Skönt! Så snart som han börjar slappna av mer så kommer jag även kunna rida mer på riktigt. 

Red med mina "nya" stövlar som jag hämtade ut på posten idag. Ett par begagnade, som satt ganska bra, dock något tighta i vaden just nu, så kände typ min puls i benen, haha. Men tänker att det blir bättre med tiden, det funkade bra sålänge jag satt på hästryggen liksom! Skönt med hela ridstövlar, schysst pris också - 400kr. 

Nu äntligen ska jag sova! Imorgon väntar vila för "mina" hästar, men istället ska jag rida Elins gamle dam lite grann :) Godnatt

Haha alltså ååh lilla kalven som kom idag, stackarn hamnade på fel sida om hagen, skrutt. Mamma-Mu stod där o ropade på hen och försökte ta sig till den, medans hen stapplade omkring. Red upp till stallet där bonden var, som tur va, som gick ner och rättade till situationen. Lille kalv, inte ska man på så stora äventyr sin första dag väl? Sötnos. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback