Tungt

Benen tar mig knappt framåt, kroppen är stel och hjärnan jobbar i slowmotion. Ännu en onsdagsmorgon. Den här dagen kommer nog bli aningens trög, same old same old, liksom. Ingen fotografering och ridlektion som igår, bara jobb, hem, stallet, hem. 

Stallet är inte så motiverande just nu. Har inga mål där, ger hästarna uppmärksamhet och ser till så att hästarna får röra lite på sig - Sen till sommaren så ska dom ut på bete och bli tjocka och stela igen, typ. Det är inte som att sätta igång en annan häst sen, det tar mycket längre tid på mina gossar innan dom är normala igen... och maj ligger runt hörnet, sen sommarmånaderna och dom står där i den gräsfyllda hagen. Är därför nästan mer motiverad till att bara åka dit och borsta.. Bra inställning va?

Äsch, det kanske bara är en neggo-onsdag. Det kanske ger med sig tills jag snörar på mig träningsskorna och traskar bort dit? Hoppas på det. 

Makur var det i alla fall superkul att rida igen igår! Vi hade tappat bort allt vad man kunde kalla samspel och samarbete, som vi hade förra året. Men älgen tycker jag om ändå! Saknar att hoppa mina bruns favoriter så mycket, och att hoppa i huvud taget!!! 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fin häst

2015-04-22 @ 08:58:21
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback