Mamma pappa barn

Nämen heeej 2015! Kanske vore dags att kika in och skriva det, så att ingen missar det!? hehe.. Nä men tänkte väl mest egentligen slänga upp bilder från i fotograferingen i onsdags. Hade inget bättre att starta upp det här året med, så det får duga :) 

Den här lilla busungen är inte alltid så lätt att fota.. efter dom 3 tidigare gångerna så vet jag det nu. Men i onsdags hade vi tur, hon var väldigt glad och lättroad! Dagens bästa var att "hoppa" med nallarna i sängen, det skrattade hon ordentligt åt, vilket medförde att jag lyckades fånga några leenden på bild också. Super! Tror även att jag var mindre läskig denna gång, nu såg hon ju mig för inte så länge sen. Fick nästan inte åka hem för jag skulle spela med henne, men när jag väl skulle åka så fick jag tom en kram. En söt liten tokfia det där! Det här är några favoritbilder. Det gick mycket bättre att fota hela familjen denna gång, då vi var i ett annat rum med bättre ljus. Att det var så vitt där inne älskade jag, inte massa saker i bakgrunden som stör.. precis som jag vill ha det! 

Vad tycker NI om bilderna? Som vanligt hoppas jag att Sarah och Tobias blir nöjda, men det är ju såklart kul att höra feedback från andra, opartiska röster! 

Kommentarer
Postat av: Sanna o Chiccan

Jag tycker de är jättefina!
Blir nyfiken på vad du har för inställningar när du får så fantastiskt fina bilder inomhus, eller om du använder externblixt också?

Barn är svårt, så cred till dig att du alltid lyckas få så fina foton! En inspiration för mig med alla dina foton :)

//Sanna

Svar: Tack!!
Ingen extern blixt, bara ett ljust fönster i ryggen, sen även här ett ljust rum! Viktigt att våga höja ISOt lite när man fotar inne, hellre lite brusiga bilder än suddiga :) brukar ha silvrig reflexskärm inomhus ibland, men det här barnet vill bara dansa på den såfall :P

exponeringstiden kan man sätta på 1/80 om objektet inte hoppar omkring, och bländaren så öppen som möjligt!

Hoppas du fattar, är svårt att förklara via en snabb text såhär :P
Marie Krüger

2015-01-03 @ 00:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback