Fjärtis och Vilda Valle

Livet rullar på och bloggen glöms bort. Kan vara för att livet rullar på i ett ganska tråkigt tempo atm. Fast jag gasar lite försiktigt, brum brum, in i en ganska fullsmäckad vecka!

Idag - tisdag - har jag hunnit jobba några timmar för att sen åka till min favorit Exet för en mysig uteritt i solen, som äntligen kikat fram efter en kylig helg. Heja våren! :D anyways, han har fått ett nytt smeknamn (kärt barn har många), nämligen Fjärtis. Började som hjärtis, han är ju mitt hjärtegull, men efter som han fiser så sjukt mycket den där hästen så blev det då... ja, Fjärtis. Lagom charmigt. 
Lille herr Fjärt skötte sig väldigt bra på uteritten, som alltid, och vi travade även lite idag. Några korta sträckor, så han får börja röra på sig ordentligt. Hade glömt hur otroligt bekväm trav han har, speciellt när man rider barbacka. Supermysig ridtur :)

Red även hans hagkompis Valle igen, som jag typ... får rida hur mycket jag vill?! Dock har han oskönaste utrustningen, med typ en sadel som är någon slags syntet-westernsadel, men ser ut som en ponnyputa. INTE skön för fem öre. Det blir inte bekvämare när hästen är så ivrig/förvirrad/överpigg så att den inte vet vad den ska ta vägen och drar igång i någon hittepå-gångart och några bocksprång. Alltså min ballans, tack Gud för den säger jag bara! Haha. 
Men jag hoppas på att det går lite bättre imorgon när han fått dampa av sig idag. Han kan egentligen, men det pågår mycket i huvudet. Kommer bli mitt jobb att plocka fram det, och få honom att arbeta korrekt och bra, så att det bygger - inte sliter. Lär dessutom bli mitt jobb att påminna Vilda Valle att han är 25år, inte 5. Det fattar han nämligen inte själv ;)

Ska dejta kudden och krama på pojkvännen nu. Imorgon är det onsdag, vilket innebär lön, 2 ridpass och PLL! Låter ju alldeles perfekt! Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback