Förälskad i dessa rosor

I söndags skulle mamma och pappa komma förbi, för att kolla på kojan. Jag visar så stolt upp vårat fina hem, vi har det ju så bra här... men INTE utan att ha blommor hemma! Växter gör ett rum så mycket levande, och sen är det ju så fint! 
Så i söndags då, så var det bara till att köpa hem sig en bukett (då jag tyvärr lyckats döda tulpanerna jag fick) nere på konsum. Inte det bästa utbudet precis, men tillslut valde jag dessa gul/orangea rosor, som var lite halvtråkiga. Men bättre än inget, eller hur? 
 
Nu några dagar efter, däremot, så är dom så sjuuukt himla fina! Dom har slagit ut och blivit superstora, och fyller verkligen ut vasen. Är lite förälskad i färgen också, även om det inte är någon storfavorit egentligen. Dom står perfekt där på vardagsrumsbordet med koppar-fruktskålen och lyktorna. Åååh helt lyrisk!! Stackars Felix dock som dag efter dag får höra hur otroligt fina mina blommor är... undrar om han hoppas på att jag snart ska ta livet av dom också. Haha
 
Var tvungen att kolla upp sånt där blomsterspråk också. Gula rosor betyder "Jag är välbeställd", vilket jag inte skulle vilja säga stämmer, men låtsas kan man ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback