Död rygg, helikopterbromsar & en ny teckning.

Som rubriken, det kan nog sammanfatta dagen rätt bra! Startade upp denna fina (regninga) dag med att nästan försova mig, och därav behöva stressäta min frukost på 3 min samtidigt som jag försökte hitta mina jobbyxor. Men som den superwoman jag är så hann jag ändå till bussen till jobbet, med marginal. Mina korta ben fick jobba på ordentligt. 
Väl på jobbet dog min rygg när jag skulle dra upp byxorna efter ett toalettbesök. Alltså tänk er - där står jag med byxorna vid knäna, halvskrikandes för att jag knappt kan röra mig pga extrem smärta i ländryggen. Lyckades dock fälla ner toalocket och halvt sätta mig ner tills det släppte lite. Halelulia att jag hade värktabletter i väskan! Perfekta arbetsuppgiften för dagen, när man har ryggont?... rensa ogräs från ridbanan. Oh the pain!
 
Efter tre eländiga arbetstimmar skulle jag ju även ut och rida loppan, men efter en ytterligare värktablett så märktes inte ryggen av.. så det var ju lugnt. Dock fanns det ju något annat som förstörde vårat ridpass... nämligen dom där jäääävla bromsarna, som är lika stor som ens tumme. Dom bet Loppan på rumpan så hon började kicka och hoppa, och jag var nära på att flyga :P
I övrigt gick hon mycket bättre än igår, även om hon stretade lite i skritten.. troligtvis för att flugorna var så extrema då. Men hon var trevlig i trav och galoppen, riktiga pluspoäng i galoppen! 
 
 
Ska lägga mig o avlida i sängen i väntan på att tredje värktabletten ska göra sitt, sen ska jag ta tag i lite saker. Tillsvidare får ni skåda den senaste teckningen, som jag är väldigt nöjd med... förutom det faktum att stackarn blev skelögd ;) 
Btw, teckningen ska föreställa den snygga Linda Hallberg.

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin häst :)

Svar: Superfin!
Marie Krüger

2014-08-06 @ 14:59:19
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback