Longering stod på schemat

Mätt och nöjd efter en lång dag! Man förtjänar lite kinamat efter 3h jobb och sen longering av pålla :)
 
Valde att longera Looisa idag, hon har gått två bra dressyrpass så tyckte hon skulle få springa lite o sträcka ut sig utan en ryttare på ryggen. Vilket hon gorde jättebra tycker jag! Lite spända stunder, men hon sträckte ut halsen och arbetade bra genom hela kroppen.. dock tyckte jag bakbenen såg stela ut, men hon jobbade på ändå, är supernöjd med henne! :) Hon var lydig och villig, och jag körde på med mitt överdrivna beröm. Om hon var nöjd? Ja! 
 
Har börjat tycka om att longera, tidigare har jag bara tyckt att det varit skittrist och segt.. men numera tycker jag det är intressant att se hur hästen rör sig från marken, och även att träna den från sidan av :) 
Gamla bilder från 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback