Jag avskyr dig, jekla vet-allt:are.

Eftersom jag har en hatdag (ni vet.. ingenting går bra, man är trött och stubinen är kort) så måste jag få aggrodampa lite. Det är okej, man för göra det ibland!
 
VARFÖR KAN INTE FOLK BRY SIG LITE MER OM HUR DOM SKA HANTERA SINA EGNA HÄSTAR, OCH LÄGGA SIG LITE MINDRE I HUR ANDRA HANTERAR SINA HÄSTAR?
Jag menar det finns fan inget värre än vet-allt:are som vet absolut allt om hur min häst ska hanteras och uppfostrad. Alltså jag kan ta tips från folk som hållit på hästar längre än mig, som har mer erfarenhet.. men när någon säger till MIG vad jag MÅSTE göra med MIN häst, alltså nej. Och när JAG korrigerar MIN häst, då behöver jag inte någon annan att komma och korrigera också?! Jag menar, kom igen?!?!
 
Missta mig inte! Jag är sjukt tacksam för alla som kommer med unghäst-tips, tar emot med öppna öron, och använder det på det sättet som jag känner passar Tatzy. För alla hästar är egna intdivider, man måste känna efter och "lyssna" på dom! 
MEN när någon kommer och säger (ja det har hänt flera gånger) att "du måste göra så när du gör så för hon är en sån!" vänta..? Har du också känt henne i 3 månader och ridit henne? Nej, trodde inte det. Tala då inte om för MIG hur hon är. Snälla.
 
Okej, nu är jag klar. Kärnns bra att ha fått ut det.. Jag kan ta lite kritik. Jag tar gärna tips. MEN jag tar inte när någon tror att hen vet så mycket om sånt hen inte vet något om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback