Det är varmt nu, hej extremsommar

Hör musik uppefrån rummet nu, antar att det är Felix som har börjat packa nu.. för att åka ifrån mig i två veckor. Usch. Alltså hur tomt kommer det inte att kännas att vara själv så länge? Utan honom.. Gå och lägga sig själv, en stor säng på 180cm... Tomt. Som tur är så har jag bokat in att hälsa på honom två dagar på lägret där han ska jobba! Det är okej att vara lite beroende av en människa när det är ens speciella människa! Faktiskt.
 

Aaah det är varmt just nu också, på dagarna. SÅ VARMT! Det känns lite extra när man står 3h non-stop ute i en hage och byter repet. Ja alltså en sommarhage fixade jag idag på jobbet, och dagens väder avslöjas lätt utav den fiiiina brännan jag har på brösten och ryggen. Wuuh! Magen däremot är lika blek som det alltid varit, förstår inte varför?!
 
Menne.... har ju ridit idag också! Skrittat en häst och motionsridit en annan. Den första: W, skrittade jag medans det fortfarande var ganska varmt ute, men utan ansträgning är det ju ganska lugnt.. Den andra: Hero, red jag på utebanan lagom tills den var heeeelt täckt utav skugga. Klockan 6 is the time to ride på Ekeby sommartid alltså.. så skönt! Hade börjat fläkta lite också :) Men han kändes fin, även trots att jag inte krävde något. Såklart var väl han lika värme-matt som piloten, men vi jobbade på bra ändå! 
 
Nu är klockan sådär jättemycket. Inte aaaallt för jättemycket, men ändå ganska. Så borde nog hjälpa Felix packa så vi får sova någon gång... Eller så river jag upp hela hans väska så att det är kaos imorgon och han inte kan åka? Heheheheh.... ond.
Bilder från 2012 som jag fotade på Hero och hans ägare Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback