främmande katt på besök

Idag fick jag besök av en lite kisse som jag tror är på rymmen. En ragdoll, väldigt smal sådan, kom jamandes runt 6-tiden. Sökte efter uppmärksamhet. Mitt lättsmälta mattehjärta ville ta in den, ta hand om den och hitta ägaren.. dock var det inget jag gjorde, dels för att våra katten skulle ogilla det, och för att det fans en chans att den inte alls var vilse.
 
Men jag tror att det är en innekatt som smitit ut, och kanske inte hittar hem. Hade inget halsband eller öronmärkning. Polisen är kontaktad, mannen jag pratade med skulle kolla om den var saknad, och vid så fall återkomma. Hoppas att den tar sig hem på något vis iaf, lilla skrutten. Åh har klump i magen.
 
Otroligt fin var den, såklart kunde jag inte låta bli att fota den lite :) 
Om någon i tungelsta/haninge trakten känner igen denna lilla rackare, hör av er gärna! 
 
UPDATE: Ägaren har hört av sig och katten var aldrig bortsprungen... Det är inte alltid lätt att läsa av situationen när det gäller katter man möter... Speciellt inte när katten i fråga drar av sig sina halsband + har svårt för att få hull... Skönt, nu slipper jag oroa mig!

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så söt :)

Svar: Verkligen, och sjukt kelig :)
Marie Krüger

2014-07-17 @ 15:08:47
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback