Frukostfling-mysteriet

Det låter som en dålig barnfilm kanske, frukostfling-mysteriet... men det är så jag bäst kan förklara morgonens händelse! För det blev en konstig start på dagen för min del. 

Igår hittade jag, till min glädje, havrefras med frystorkade jordgubbar i. Perfekta frukostflingor i mina ögon, åh vad jag såg fram emot att äta dom imorse!! Men det fanns ju dock ett problem bara... Det fanns inga jordgubbar i paketet. 

Förvirring först, sen blev jag bara arg. Jag kan bli väldigt sur innan jag fått i mig frukost, stackars Felix. Men liksom tänk er, man köper flingor med jordgubbar i, för att man vill åt jordgubbarna.. Så får man inga jordgubbar. Grr. 

Så nu på förmiddagen tänkte vi åka och få pengarna tillbaka.. vilket vi såklart fick, dubbla tom! Så jag köpte ett nytt paket för dom pengarna. Tror ni det fanns jordgubbar i dom? Nej, självklart inte. Tur att jag kollade innan vi åkte hem!

Så nu åker jag hem, utan flingor, jättebesviken. Helt sjukt konstigt det här ju, men jag måste säga att personalen på ICA Maxi var jättetrevliga och hjälpsamma, tacksam för det! Dom hade kunnat vifta bort mig som någon heltokig idiot och sagt att det är kört då påsen var öppnad osv.. som jag trodde skulle hända. Hejja trevlig personal! 

Kommentarer
Postat av: Anette

Fast kan det inte vara så att det är jordgubb i själva flingorna? Inte lösa bitar, alltså. :)

Svar: Smakade på dom, inget spår av jordgubbar alls!
Marie Krüger

2014-07-21 @ 22:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback