Ingen John Blund i krokarna

Felix halvsnarkar gott här bredvid mig, medans jag ligger här så nära honom som det går.. klarvaken. Vet inte varför med det blir så vissa nätter, att jag inte kan somna. Bara stirrar rakt ut i vårat mörka rum och tänker på precis allt, eller absolut ingenting. Men det är skönt att sova, och jag vill inget hellre just nu!

Ikväll har jag påriktigt tänkt på allt emellan dom saknade jordgubbarna i flingpaketet, till hur jag ska göra när Felix åker och jobbar på ett seglar-läger. Tänkt på hur jag ska göra med jobb, hästlivet, pengar, körkort, projekt 'flytta hemifrån', imorgon på jobbet, vad jag vill ha till frukost, hur jag ska fortsätta med teckningen jag ritar nu.. Ja seriöst, allt möjligt!!

Men!!... Hjärnspökena viskar bara tyst i bakgrunden, nästan så att dom inte hörs alls. Ovanligt för en sömnlös natt där tankarna springer fritt, dom brukar skrika högt vanligtvist. Det känns konstigt. Ovant... Men bra! Typ som att hej, här är jag, och jag mår nog faktiskt väldigt bra. Typ som att livet, trots alla minus, ändå är riktigt fint?! Jag gillar det!

Måste anstränga mig nu dock, försöka tillkalla den där John Blund och säga att han missade mig. Jag ska ju faktiskt orka jobba imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback