Så kortfattat som möjligt om kryssningen

Hemma efter en kryssningshelg, mycket att berätta efter bara två dagar, men ingen lust att dra allt med detalj. Hehe.. Men det finns ju höjdpunkter (och lågpunkter?) jag kan dra! Tex att buffén på båten var helt värdelös, det enda som var riktigt gott var vårrullarna.. som det inte gick att få tag i då kön var för lång. Sämst! Familjen vi hamnade bredvid hade hemska barn desutom och föräldrarna hade ingen stake, at all. Drinkarna var iaf goda och det var kul att spela på automaterna. Taxfreen är som alltid kul, speciellt när man får en gul M&M klocka för att man köper två påsar. Win! Felix hittade vodka med guldflarn i som han imponerades så mkt av att han var tvungen att köpa. Drickan jag köpte var dock inge god alls. Och midnattsshowen var jättetönting. Toaletterna på båten säger SWOOOOSH
 
Och i Finland har lilla jag INGET flyt alls. Började med att spilla chailatte över hela mig, för att sen bli bajsad på av en jävla fågel! Stackars min kjol :( Men sol, phadthai till lunch och biggaråer i en mysig park innan båten gick hemmåt igen.. det kompenserade lite! Jag lärde mig även (nästan) att knyta knut på skjälken, gav mig inte förrän jag lyckades! Tog ett tag dock :)
 
Felix drack en fjompdrink, köpte mer på taxfreen och spelade bort fler mynt. Vi åt även fyra rätters på båtens italienska resturang, varav 3/4 rätter var supergoda! Mozzarella med vilda tomater, pasta med sparris, oxfile med potatis (den som inte var så rolig) och sen jordgubbspanacotta med rostad vit choklad, ja.. det var gott!!! Midnattshowen var lika töntig dag 2 som dag 1, chock? 
 
Men ah vi kom ju hem imorse men det känns som igår, har legat i soffan och sovit bort min magvärk som hängt med hela helgen. Min mage tycker inte om mat. Dum mage!!! 
Lördagens bovar, chailatten och fågelfanskap:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback